افزایش نرخ اشتراک در وبینارهای مدیریتی
4+1 نکته ضروری برای همه برگزارکنندگان وبینار؛ حتی شما دوست عزیز وبلاگ ایسمینار
برای اینکه عمیقتر متوجه شوید وبینار مارکتینگ چیست، در قسمت قبل توضیح دادیم با این روش میتوان از طریق برگزاری وبینار، کالا و خدمات خود را ارائه کرد و بهواسطه تعامل با مخاطب، شهرت برند خود را ترویج داد. می توانید پس از اتمام برگزاری وبینار، اطلاعات بیشتری را در اسلایدهای اصلی که در وبینار نشان داده شده است اضافه کنید و یا یک مقاله از وبینار خود بنویسید و از طریق ایمیل برای مخاطبان گروه هدف خود ارسال نمایید. وقتی مشتریان پستهای رسانههای اجتماعی شرکت شما را به اشتراک میگذارند، به سایر مصرفکنندگانی که ممکن است حساب شما را دنبال نکنند، اجازه میدهد محتوا را ببینند. این به شرکت شما کمک می کند تا دنبال کنندگان و مشتریان جدیدی به دست آورد که اغلب باعث افزایش نرخ تعامل می شود. برای ایجاد محتوای قابل اشتراکگذاری، مطمئن شوید که تنظیمات حساب رسانههای اجتماعی شرکت شما به دیگران اجازه میدهد محتوا را در حسابهای خود بازنشر کنند. همچنین مفید است که مستقیماً از دنبال کنندگان فعلی خود بخواهید پست ها را به اشتراک بگذارند.
به جای برگزاری وبیناری که هیچ کس به آن نیاز ندارد بهتر است نظر مخاطبان را در مورد موضوع وبینار بپرسیم. برای دریافت این خدمات، بسته به تعداد شرکتکنندگان در وبینار یا کلاس آنلاین و تعداد پشتیبانها، بین ۴۰,۰۰۰ تا ۱۰۰,۰۰۰ تومان پرداخت میکنید و همه چیز را در این زمینه به ایسمینار میسپارید. وبینارهای سفورا برحسب برنامه وفاداری خود به مشتریان اجازه میدهد که در وبینارها شرکت کنند. در طی این وبینارها هم به ارائه محصولات جدید و معرفی آنها پرداخته میشود. یکی از کسبوکارهایی که در ایران به صورت مداوم از وبینار مارکتینگ استفاده میکنند آژانس دیجیتال مارکتینگ منظم است. برای مثال در یکی از وبینارهایی که این آژانس برگزار کرده بود توانستند ۱۸۰۰ لید جدید جذب کنند و از این تعداد لید، ۱۷ نفر به مشتری نهایی این آژانس تبدیل شدند.
این روش به بهبود همسویی و حتی افزایش بهرهوری از طریق حذف موانعی که مانع پیشرفت کارکنان میشوند کمک میکند. با عضویت در خبرنامهی وبلاگ ما، جدیدترین مقالات حوزهی تجربه مشتری، منابع انسانی، بازاریابی و توسعه کسب و کار را در ایمیلتان دریافت کنید. در این روش لینک فرم نظرسنجی سمینار و وبینار را به ایمیل یا شماره همراه افراد، ارسال میکنیم. سخنران باید محتوای مفید را با بیانی صمیمی و گاه همراه با شوخطبعی به مخاطب منتقل کند. به اینترتیب، تمام موضوعات جذاب برای افراد را گردآوری میکنیم و در وبینار به آن میپردازیم.
ایجاد یک فرهنگ سازمانی مثبت نه تنها میتواند به بهبود تعامل کمک کند، بلکه میتواند حفظ کارکنان را افزایش داده و باعث ارتقا ارزشهای سازمانی شود. داشتن گفتگوهای منظم باعث همسویی بین مدیران و گزارشهای مستقیم آنها میشود. علاوه بر اینکه این همسویی با بهبود مشارکت کارکنان مرتبط است، از طرفی افرادی که بهشدت معتقدند که با مدیران خود همسو هستند، بهاحتمالزیاد به توانایی خود برای دستیابی به اهداف اطمینان بیشتری دارند. مدیران باید به صورت جلسات یک به یک با کارکنان در مورد اهداف، موانع موجود در مسیر و استراتژیهای کاری در خلال بررسیها صحبت میکنند. اما اهداف ناکارآمد یا بیش از حد جاه طلبانه میتوانند اثر معکوس داشته و کارکنان را بیانگیزه کند.
همچنین اقدام در مورد نتایج در سطح شرکت کمی مهمتر از سطح مدیریت است، بنابراین به کارکنان نشان دهید که در مورد بهبود زندگی در شرکت خود جدی هستید. هنگام اجرای ارزیابی مشارکت کارکنان نتایج را برای خود نگه ندارید، زیرا ارتباط مستقیم و معناداری بین ارائه نتایج ارزیابی کارمندان و مشارکت کلی آنها وجود دارد. پیش از امکان ساخت نظرسنجی آنلاین، فرآیند نظرسنجیهای کاغذی، دشوار، زمانبر و پرهزینه بود. خوشبختانه امروزه کافیست از ابزارهای ساخت نظرسنجی وبینار مثل پرسلاین استفاده کنیم و با ارسال یک لینک، نظرسنجی را اجرا کنیم. اگر شرکتکنندگان برای حضور در وبینار یا رویداد شما ملزم به پرداخت مبلغ مشخصی بودهاند، بایستی در نظرسنجی خود درباره رضایت و انتظار مخاطب از مبلغ پرداختی سوال بپرسید.
برای حل این مشکل میتوانید از ابزارهای حرفهای و متناسب با نوع جلسههایتان استفاده کنید و پیش از برگزاری جلسه، از عملکرد صحیح آنها اطمینان حاصل کنید. برای حل این مشکل میتوانید تنها افرادی را دعوت کنید که بهطور مستقیم در تصمیمگیری یا اجرای نتایج جلسه نقش دارند. یکی دیگر از اهداف جلسات کاری، بررسی وضعیت پیشرفت پروژهها و شناسایی موانع احتمالی است. یکی از اهداف ایسمینار، افزایش سطح مهارتهای افراد جامعه در سطوح مختلف علمی، اقتصادی و … است که بهصورت عمومی و تخصصی به موضوعات می پردازد. این مجموعه به دنبال بهرهمندی تمام هموطنان از تجربیات استادان مجرب، بدون درنظرگرفتن محدودیتهای جغرافیایی، زمانی و یا اقتصادی است.
البته بیشتر به عنوان نرم افزار برگزار وبینار مانند ادوبی کانکت و بیگ بلوباتن شناخته شده است. یکی از مزایای اسکای روم، بومی بودن این سرویس است که موجب شده تا مشکلات تایپ فارسی و راس چین بودن المان ها وجود نداشته باشد. بسیاری بهاشتباه فکر میکنند اطلاعرسانی و تبلیغات وبینار با شروع وبینار تمام میشود. خیر، شما تا بعد از برگزاری وبینار هم باید روندتان را ادامه دهید، اما با روشهای متفاوت. مطبوعات، بسته به امکانات و مخاطبان شما، میتواند بستر بسیار مناسبی برای اطلاعرسانی باشد. بسیاری از مخاطبان بالقوهی شما هنوز مخاطب مطبوعات و رسانههای رسمی و سنتی هستند.
زمانی که جلسهها از زمان برنامهریزی شده فراتر میروند، کارکنان نمیتوانند وظایف دیگر خود را بهموقع انجام دهند و بهرهوری سازمان کاهش مییابد. همچنین باقی ماندن در جلسات برای طولانیمدت منجر به کاهش بهرهوری کارکنان در طول جلسه خواهد شد. برگزاری مکرر این جلسات ممکن است باعث خستگی و کاهش تمرکز کارکنان شود، بهویژه اگر جلسات طولانی و بدون نتایج ملموس برگزار شوند. شفافیت در فرآیندها و تصمیمات سازمانی به کارکنان احساس ارزشمندی و اهمیت داشتن میدهد. کاربران این دو پیامرسان و شبکهی اجتماعی عادت دارند بهمحض در این دو بستر از رویدادهای آنلاین خبردار شوند؛ درنتیجه، بهمحض ورود به این دو نرمافزار آمادهی دریافت پیام شما هستند. فراموش نکنید که برای نظرسنجی از راههای ارتباطی با مخاطبان که آنها را در مرحلهی قبل شناسایی و دستهبندی کردهاید استفاده کنید.
مشارکت شکلی از توانمندسازی کارکنان است که در آن کارکنان میتوانند احساس کنند که در جهتگیری شرکت مشارکت داشته و احساس مالکیت و تعلق به شرکت یا پروژه ای که در آن مشارکت دارند به دست میآورند. برای ساخت هر نوع نظرسنجی آنلاین، همین حالا میتوانید با زدن روی دکمه ورود/ثبتنام در پرسلاین حساب کاربری رایگان بسازید. یادتان باشد در انتهای وبینار از شرکتکنندگان دعوت کنید در نظرسنجی شرکت کنند. در حالی که اعتقاد عمومی این است که مدت زمان وبینار باید طبق آمار عمومی باشد، اما این موضوع همیشه درست نیست. اگر نیاز دارید تا عمیق تر به موضوع بپردازید، از طولانی تر کردن وبینار خود دریغ نکنید.
مدیریت یک سایت حرفهای به کسبوکارها کمک میکند که فراتر از مکان جغرافیایی درآمد داشته باشند. برگزاری سمینار اغلب با اهداف آموزشی و توسط مدیران سازمان ها یا دانشجویان فوق لیسانس انجام می شود. سمینار نوعی گردهمایی افراد مختلف از یک جامعه مشترک با هدف تبادل اطلاعات است. در این گردهمایی نتیجه تحقیقات یک فرد یا گروه در محل یا سالنی به افراد دیگر ارائه می گردد. ایجاد یک برنامه منظم پست تضمین می کند که شرکت شما همیشه محتوا تولید می کند تا مشتریان را به برند شما علاقه مند نگه دارد.
این همکاری علاوه بر افزایش فروش کتابهای دیجیتال، شرکت تپسی را به سطح جدیدی از درآمدزایی ارتقا داد. استارتاپ ایرانی تپسی در این همکاری توانست با ارائه ارزش افزوده، مشتریانش را راضی نگه دارد و وفاداریشان را افزایش دهد. برای مثال، یک استارتاپ ایرانی را در حوزه محصولات دیجیتال در نظر بگیرید. این استارتاپ باید با تحلیل دادههای خرید مشتریان و بازخوردهای آنها، قیمت محصولاتش با 2 هدف مهم تنظیم کند. اول اینکه فروش بیشتری داشته باشد و در مرحله دوم، حاشیه سودش را افزایش بدهد.
ایمیل را تنها برای افرادی ارسال کنید که واقعا به موضوع وبینار شما علاقه داشته باشند. جالب است بدانید که اکثر شرکت ها از راه های ارتباطی و کانال های بازاریابی شان به درستی استفاده نمی کنند. مثلا می توانید بخشی را در وب سایت تان تحت عنوان رویدادهای پیش رو یا تقویم آنلاین داشته باشید و از این طریق وبینارهایتان بیشتر دیده خواهند شد. مورد استقبال واقع نشدن یک وبینار می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از مهم ترین آن ها انتخاب نادرست موضوع وبینار است. برای مثال ممکن است عنوان وبینار شما بسیار کلی باشد و مخاطب با نگاه اول متوجه موضوع اصلی وبینار نشود. این ها سوالاتی هستند که برخی از برگزار کنندگان وبینار از ما می پرسند و ممکن است سوالات شما هم باشد.
فعالیت آنلاین و حضور در فضای دیجیتال با طراحی سایت، نیاز اساسی همه استارتاپهاست. طراحی علاوه بر افزایش اعتبار یک برند استارتاپی، مسیر جدیدی برای فروش و ارتباط با مشتریان ایجاد میکند. برای مثال، استارتاپی که در حوزه فروش صنایعدستی فعالیت میکند، به یک فروشگاه آنلاین هم نیاز دارد. چونکه فقط در چنین شرایطی است که میتواند از سراسر کشور مشتری بگیرد و فروش خود را دو برابر کند. سعی کنید به طور مداوم نرخ مشارکت شرکت خود را در طول فرآیند بهبود محاسبه کنید. این به شما کمک می کند تا پیشرفت خود را پیگیری کنید و با بهبود نرخ تعامل، اهداف جدیدی را تعیین کنید.
مدیریت یک پایگاه مشتری بزرگ با اشتراکهای ماهانه ممکن است به هزینههای اداری و مدیریت بیشتری نیاز داشته باشد. مخاطبتان را بشناسید و خودتان را به جای او بگذارید تا بتوانید مسیر تبدیل شدن آنها به یک مشتری را به درستی ترسیم کنید، سپس به دنبال افزایش بازدیدکنندگان با کمک تبلیغات در کانالهای مناسب باشید. اینکه از وبیناری استقبال شود یا نه به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله این عوامل می توان به زمانی که وبینار برگزار می شود، هزینه ثبت نام در وبینار، پوستری که برای اطلاع رسانی استفاده می شود و … اشاره کرد. ۲- در تمامی ایمیل های ارسالی تان یک دکمه فراخوان عمل یا Call To Action قرار دهید. چون هدف شما از ارسال ایمیل این است که مخاطب شما اقدام خاصی را انجام دهد که این اقدام می تواند ثبت نام در وبینار باشد. اگرچه برای همه شرکت ها مناسب نیست، اما فرصتی برای بیان ارزش های شرکت و جلب احترام مصرف کنندگان است.
تبلیغات در وبسایت خودتان یا وبسایتهای دیگران و همچنین استفاده از تکنیکهای SEO در افزایش مخاطبان وبینار نقشی مهم دارد. هر قدر هم که معروف و مشهور باشید، بدون داشتن دستورکار مشخص نمیتوانید مخاطبان وبینارتان را افزایش دهید. شما باید بهصورت مشخص سرفصلهای وبینارتان را برای اطلاعرسانی آماده کنید. بیشتر کارمندان خواهان اعتماد و استقلال برای انجام وظایف خود به بهترین نحو ممکن هستند. متأسفانه، برخی مدیران و فرآیندهای غیرقابل انعطاف میتوانند کارمندان را ناامید کرده و آنها را وادار کنند تا با رفتن به یک شرکت دیگر این آزادی را در جای دیگری جستجو کنند. دادهها نشان میدهد که وقتی مدیران بتوانند گزارشهای مستقیم خود را با استقلالی که میخواهند ارائه دهند، تعامل هم برای کارکنان و هم برای مدیران شکوفا میشود.
همین حالا میتوانید با مراجعه به صفحه هزینه برگزاری وبینار در ایسمینار، از آخرین قیمت استفاده از نرمافزارهای برگزاری وبینار آگاه شوید، بستههای تبلیغاتی را ببینید و از هزینه خدمات پشتیبانی اختصاصی آگاهی پیدا کنید. ایسمینار در کنار شماست تا بهترین تجربه را از برگزاری وبینار داشته باشید. این تصورات را کنار بگذارید و در ادامه با ما همراه باشید تا توضیحات کاملی در مورد هزینه برگزاری وبینار یا کلاس آنلاین به شما بدهیم. نرمافزار مدیریت جلسات این راهکار، ابزارهایی برای برنامهریزی و هماهنگی جلسات را ارائه میدهد که شامل تعیین زمانبندی، ارسال دعوتنامهها، ایجاد دستور کار و ثبت صورتجلسهها است. این قابلیتها به مدیران کمک میکنند تا جلسات را بهتر و منظمتر برگزار کنند.
گفتگوهای مکرر در زمینه توسعه شغلی میتواند تجربه کارکنان را بهبود بخشد. بر اساس تحقیقات گالوپ، کسبوکارهایی که مشارکت بالاتری دارند، سودآوری بیشتر، بهرهوری بالاتر و حفظ بهتر کارکنان را گزارش میدهند. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. این پرسش به طور مستقیم، مشخص میکند که چه افرادی قابلیت تبدیل به یک مشتری وفادار را دارند. از نوع سوالات اولویتدهی، درجهبندی یا طیفی برای طراحی این سوالات بهره ببرید (به انواع این سوالات در حساب کاربری پرسلاین دسترسی دارید).
برای حل این مشکل میتوانید قبل از برگزاری هر جلسه، اهداف مشخص و قابل دستیابی تعریف کنید و آنها را با تمامی شرکتکنندگان به اشتراک بگذارید. با این حال مدیران و مسئولان سازمان باید تلاش کنند این مشکلات را شناسایی و برای رفع آنها تلاش کنند. شما میتوانید پس از آشنایی با این اشتباهات، به بررسی این مورد بپردازید که آیا این اشتباهات در سازمان شما هم رخ میدهند یا خیر. سپس در صورت لزوم میتوانید برای رفع این اشتباهات برنامهریزی کنید و راهکارهایی را برای دستیابی حداکثری به مزایای برگزاری جلسات بیابید. هر سازمانی با توجه به نیازها، اهداف و دلایل خود اقدام به برگزاری جلسات میکند و انتظار دارد که از این جلسات به اهداف و مزایای مشخصی دست پیدا کند. از جمله مهمترین مزایای برگزاری جلسات در سازمانها میتوان به مواردی که در ادامه به شما معرفی میکنیم، اشاره کرد.
یک نظرسنجی انجام دهید تا ببینید مناسبترین روز و زمان برای این رویداد چه روزی است. میتوانید چند تیزر منتشر کنید، انتظاراتی در مورد آنچه اتفاق خواهد افتاد ایجاد کنید و آنها را در فرآیند تصمیمگیری مشارکت دهید. همه اینها اقدامات مثبتی است که مردم را تشویق می کند تا در آن روز مشارکت کنند. اگر میخواهید بدانید که مشتریان شما دقیقاً دوست دارند چه چیزی را تماشا کنند، میتوانید با ایجاد یک نظرسنجی در کانالهای رسانههای اجتماعی خود ، مستقیماً در این باره از آنها سوال کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله نکات طلایی برای اجرای وبینار را مطالعه فرمایید. با عضویت در سرویس زی لایسنس، پنلی برای شما فراهم میشود که با آن میتوانید به تمام محصولات خود لایسنس اختصاص دهید و از محصولات و خدمات خود محافظت کنید.
در زمان نگارش این مقاله، بستههای برگزاری وبینار این وبسایت از ۱۰ هزار تومان شروع میشوند. همچنین، اینترنت شما نیز هنگام استفاده از این پلتفرم، بهصورت نیمبها محاسبه میشود. اینستاگرام بستر بسیار مناسبی برای تبلیغات وبینار در اختیار شما قرار میدهد. درحالیکه ارزیابیهای عملکرد اغلب با بازخوردهای بدی مواجه هستند، اما زمانی که به خوبی انجام شوند، میتوانند تأثیر مثبتی بر مشارکت سازمانی داشته باشند. اکثر کارمندان میخواهند بدانند که چگونه کار میکنند، کجا میتوانند پیشرفت کنند و چگونه میتوانند شغل خود را در سازمان رشد دهند. این گفتگوها به آنها پاسخها و درک روشنی از مراحلی که باید برای پیشرفت داشته باشند، میدهد.
مشارکت کارکنان با طیف گستردهای از تجربیات افراد در سازمان شکل میگیرد. همهچیز از فرآیند استخدام گرفته تا فرهنگ سازمان و حتی نوع قهوهای که در دفتر سرو میکنید میتواند بر سطح مشارکت کارکنان تأثیر مثبت یا منفی بگذارد. مشارکت کارکنان فرآیندی است که کارکنان به طور فعال در تصمیم گیری یک سازمان یا کسب و کار درگیر میشوند. این در تضاد با محلهای کاری است که در آن کارکنان صرفا از دستورات و درخواستهای مدیران ارشد و رهبران پیروی میکنند. قدم بعدی برای شبکهسازی موفق، ادامه دادن ارتباطها پس از برگزاری وبینار است.
آنچه شما باید در نظر بگیرید قبل از هر چیز این است که، در مورد علایق مخاطبان مورد هدف خود تحقیق کنید. اینکه آنها در چه رده شغلی قرار دارند؟ نیازشان چیست و چه علایقی دارند؟ و ... باید بدانید که چه کاری باید انجام شود تا انتظارات آنها را برآورده کنید. یکی از مزایای کلیدی پلنهای اشتراک سالانه، افزایش درآمد پیشبینیپذیر است. این امر به کسبوکارها کمک میکند تا بودجهریزی بهتری داشته باشند و از بروز مشکلات مالی جلوگیری کنند. یکی از هزینههای اصلی برای کسبوکارهای مبتنی بر اشتراک، هزینههای بازاریابی و جذب مشتری است.
ایمیلمارکتینگ یکی از راههای بسیار خوب برای اطلاعرسانی و افزایش مخاطبان وبینار است. شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که ایمیل راه ارتباطی زنده و پویایی نیست و صندوقهای پیام مخاطبان از هرزنامهها پر است. علاوه بر این ، ۹۲ درصد از افراد در نظرسنجی اظهار داشتند که در آینده نزدیک نیز در وبینار شرکت می کنند. این نشان می دهد که با ایجاد محتوای متناسب با نیازها و سلایق مختلف، می توانید به افرادی برسید که مخاطب مورد هدف شما نبودند و یا حتی افرادی که اصلا علاقهای به شرکت در وبینار نداشتند. در ادامه نکات کلیدی و مهمی را در مورد راههای افزایش مخاطبان وبینار مطرح میکنیم.
به اشتراک گذاشتن نتایج نظرسنجی مشارکت کارکنان در سطوح سازمانی و مدیریتی باعث افزایش تعامل میشود. ممکن است افراد ایمیل نظرسنجی را نادیده بگیرند، اما یک نظرسنجی کوتاه در حین برگزاری وبینار را کمتر کسی بیجواب رها میکند. دقت کنید نظرسنجی باید کوتاه و در بخشی از صفحهی وبینار قابل مشاهده و پاسخدهی باشد. بنابراین سوال این است، چگونه میتوان تعداد مخاطبان وبینار خود را افزایش داد؟ این روشها را بخوانید تا الهام بگیرید و در برگزاری وبینارهای خود پیادهسازی کنید. زی لایسنس اولین و برترین سرویس است که بصورت 100% ایمن برنامه نویسی شده است و بصورت یک سامانه آنلاین جهت مدیریت و ساماندهی لایسنس ها با الگوریتمی بسیار نوین و ایمن برای مشترکین ایفای نقش میکند.
هنگام ارسال ویدئوها و تصاویر، سعی کنید کپشن های مرتبط و شفاف بنویسید که به ساخت شخصیت برند شما کمک می کند. این امر مشتریان را تشویق می کند تا برای خواندن پست های شرکت شما وقت بگذارند و به آنها محتوایی می دهد که بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال، اگر یک روز یک عنوان طولانیتر ارسال میکنید، روز بعد یک عنوان کوتاه بنویسید. مهمتر از همه، مدیران باید از شرکتکنندگان جلسه بپرسد که آیا آنها با موضوعات پیشنهادی برای جلسه موافق هستند یا اینکه آیا برخی از آنها را حذف میکنند و یا موضوعات جدیدی را میخواهند اضافه کنند. اگر شرکتکنندگان جلسه موافق باشند، باید یک یا دو روز قبل از جلسه یک برنامه زمانبندیشده برای جلسه ارسال کنند. استفاده از ابزارهای نامناسب برای مدیریت جلسات میتواند روند برگزاری جلسات را پیچیده و زمانبر کند.
رسمیبودن ویژگی مهم این رسانههاست و بر برندینگ و آشناسازی (Awareness) شما تأثیر مستقیم میگذارد. اگر انتظار برگزاری وبیناری پرمخاطب دارید، باید خودتان دستبهکار شوید و کارهایی را انجام دهید. بدون انجامدادن این کارها نباید منتظر استقبال مخاطبان از وبینارتان باشید. داشتن گفتگوهای مربوط به عملکرد کارکنان به صورت سه ماهه، باعث ایجاد تعامل میشود. برای بررسی عملکرد کارکنان میتوانید از سیستم ارزیابی عملکرد استفاده کنید. وقتی کارکنان از معیارهای سنجش عملکردشان آگاه باشند، میدانند که برای موفقیت در نقش خود چهکارهایی باید انجام دهند.
اگر برای حل مشکلات خاص جلسهای برگزار میکنید، منطقی است از کسانی دعوت کنید که بیشترین اهمیت را برای رسیدن به راهحل مناسب دارند. برای حل این مشکل میتوانید پس از پایان جلسه، یک گزارش کوتاه از تصمیمات و وظایف تعیینشده تهیه کنید و پیگیری اجرای آنها را به یک فرد مشخص بسپارید. برای حل این مشکل میتوانید برای هر بخش از جلسه، زمانی مشخص تعیین کنید و به آن پایبند باشید. اگر اعضا نتوانند بهصورت حرفهای، نظرات خود را بیان کنند یا اختلافنظرها مدیریت نشوند، جلسات کاری میتوانند به افزایش تنشها و تعارضات در تیم منجر شوند. در این جلسات، اعضا میتوانند با استفاده از اطلاعات دقیق و بهروز تصمیمات بهتری بگیرند.
همچنین به ایجاد یک روال برای شما یا حرفه ای که مسئول حساب های رسانه های اجتماعی شرکت است کمک می کند. اکنون میخواهم 6 راهحل موثر برای افزایش مشارکت کارکنان در جلسات را که خودم از آن استفاده میکنم با شما به اشتراک بگذارم. حدود سال از شیوع کرونا میگذرد و این بیماری بسیاری از شیوههای کاری را دچار تغییر کرده است. یکی از مهمترین بخشهایی که تحت تاثیر این کرونا به کلی دگرگون شده، برگزاری جلسههای کاری به صورت انلاین است. گرچه پلتفرمهای آنلاین پیش از این نیز توسط برخی سازمانها مورد استفاده قرار میگرفت، اما در دو سال اخیر به یک اصل اساسی در تعاملات سازمانی بدل شده است.
پلتفرم ایسمینار بهعنوان یک ابزار کارآمد برای وبینار مارکتینگ میتواند به کسبوکارها کمک کند که از مرحله برنامهریزی، تبلیغات با هدف جذب کاربر و اجرا تا پیگیریهای پس از آن را بهصورت کامل مدیریت کنند. ایسمینار با بیش از ۱.۵ میلیون کاربر در دستهبندیهای مختلف، میتواند به حوزههای گوناگون که به دنبال جذب مشتری و کاربر جدید هستند، خدماترسانی کند. برای درک اهمیت وبینار مارکتینگ باید ابتدا به شناخت کافی از تأثیر آن بر میزان جذب مشتری و تقویت پایههای برند یک کسبوکار برسید. در واقع شما با برگزاری وبینارهای آموزشی، خود را بهعنوان یک کارشناس در صنعت مورد نظر و برندتان را بهعنوان یک راهحل جذاب برای نیاز مخاطب معرفی میکنید. در این مسیر هم ویژگیهای تعاملی وبینارها به شما این اجازه را میدهد تا ارتباطی واقعی و عمیق با مخاطبان خود برقرار کنید. از جمله مزایای بازاریابی وبیناری میتوان به این مورد اشاره کرد که یک راهحل مقرونبهصرفه هستند و بدون توجه به اینکه شما یا شرکتکنندگان کجای دنیا هستید، وبینارها شما را بدون هزینههای سفر گرد هم میآورند.
سوال باز، سوالی است که پاسخ آن نیاز به توصیف و شرح دارد و مخاطب با گزینههای محدودی روبهرو نیست. تحلیل و بررسی پاسخِ سوالهای باز، دشوار است؛ به خصوص اگر تعداد مخاطبان شما زیاد باشند. اگر با وجود مخاطبان زیاد، از سوالات باز در نظرسنجی استفاده کردید؛ بهتر است تنها به کلمات پرتکرار در پاسخها توجه کنید و براساس آن، نتایج را تحلیل کنید. سوالات دموگرافیک سوالاتی هستند که با پرسش درباره ویژگیهای جامعه هدف، طبقهبندی و شناخت مخاطبان را ممکن میکنند. سوالهایی مثل سن، جنسیت، شغل، درآمد و غیره جزو سوالات دموگرافیک هستند و برای نظرسنجیهای رویدادها و همایشها مناسبند.
لطفاً شما عزیزان هم تجربیات و پیشنهادهای خود را در این باره با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. اینکه مخاطبان شما در چه زمانی آمادهی دریافت اطلاعرسانی و تبلیغات وبینار شما هستند و اینکه چقدر فرصت دارند که برای شرکت در آن تصمیم بگیرند بسیار مهم است. فارغ از این دو نکته، بسیاری اوقات دلیل کاهش مخاطبان وبینار میتواند فاصلهی زیاد زمان اطلاعرسانی و زمان برگزاری وبینار باشد. اطلاعرسانی درست و بهموقع و از کانال صحیح افزایش مخاطبان وبینار شما را بسیار آسان خواهد کرد. ارائه پلنهای اشتراک سالانه میتواند به کاهش هزینههای مدیریت و افزایش درآمد پیشبینیپذیر کمک کند. از طریق کاهش هزینههای بازاریابی، بهینهسازی خدمات مشتری، کاهش پیچیدگیهای اداری و تقویت وفاداری مشتریان، کسبوکارها میتوانند به سمت کارایی بالاتر و کاهش هزینهها حرکت کنند.
دانستن اینکه سازمانها کجا باید تلاشهای خود را متمرکز کنند، کلید ایجاد یک استراتژی مشارکت مؤثر با کارکنان است. مشارکت و تعامل در فرهنگی شکوفا میشود که از استقلال و رفاه کارکنان خود حمایت میکند. همسویی با مدیران باعث میشود کارکنان به تواناییهای خود برای رسیدن به اهداف، اطمینان بیشتری داشته باشند. کارکنانی که گزارشهای مستقیم خود را بهصورت هفتگی، ماهانه یا هر سه ماه با مدیران خود برای بحث در مورد اهداف در میان میگذارند، احتمالاً درگیری بیشتری دارند. زمانی که مخاطب، پیشنهاد یا انتقادی را با شما به اشتراک میگذارد؛ در او احساس تعلق خاطر ایجاد میشود. برخی از افراد ممکن است بخواهند در رویداد شما شرکت کنند، اما آنها نمی خواهند به کل اجرا گوش دهند.
همان طور که گفته شد، وبینار پلاس به طور تخصصی برای مدارس و دانشگاه ها خدمات خود را ارائه می دهد. این پلتفرم همانند اسکای روم امکان برگزاری وبینار و کلاس آنلاین در سایت و سرور شخصی وجود دارد. البته شما می توانید وبینارهای خود را نیز بر روی این پلتفرم برگزار کنید. شما باید بهصورت کامل با مخاطبانتان آشنا باشید؛ ویژگیهای شخصیتی، تحصیلات، علاقهمندیها و نیازمندیهای آنها را بشناسید. بدون شناخت مخاطب شما، نهتنها در اطلاعرسانی و تبلیغات وبینار ناتوان هستید، حتی موضوع مناسبی هم برای وبینارتان انتخاب نخواهید کرد.
پلنهای اشتراک سالانه میتوانند به کاهش هزینههای پشتیبانی و خدمات مشتری کمک کنند. با داشتن مشتریانی که به مدت طولانیتری با شما باقی میمانند، میتوانید هزینههای مربوط به پشتیبانی را بهینهسازی کنید. اگر به دنبال روش کم هزینه هستید می توانید از شبکه های اجتماعی خودتان و مدرس وبینار استفاده کنید. همیشه در زمان اطلاع رسانی وبینارهایتان لینک ثبت نام در وبینار را قرار دهید تا افراد بتوانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در وبینار وارد این صفحه شوند. در صورتی که بخواهید برای تبلیغات هزینه کنید و بودجه ای را در نظر بگیرید می توانید تبلیغ وبینار خود را در وب سایت های مرتبط با موضوع وبینارتان یا در شبکه های اجتماعی پر بازدید قرار دهید. تپسی، یکی از بازیگران اصلی حملونقل شهری در ایران، با همکاری فیدیبو (پلتفرم ارائه کتابهای دیجیتال) تخفیفهای جذابی را برای مشتریان مشترک ارائه کرده است.
از اوایل دهه 2000، شرکتهای بیشتری به اهمیت افزایش مشارکت کارکنان پی برده و روی آن سرمایهگذاری میکنند و دلایل خوبی هم برای کارشان دارند. برای اجرای نظرسنجی پیش از وبینار، توصیه میکنیم لینک نظرسنجی را در صفحه ثبت نام وبینار قرار دهید. در انتهای وبینار نیز میتوانید با نمایش پاپآپ از شرکتکنندگان دعوت کنید در نظرسنجی شرکت کنند. این روش برای نظرسنجی پیش از وبینار و نظرسنجی بعد از برگزاری وبینار مناسب است. اگر زمان ارسال و متن ایمیل یا پیامک به خوبی انتخاب شود؛ میزان مشارکت در نظرسنجی قابل توجه خواهد بود. حداکثر تا دو ساعت بعد از برگزاری وبینار، به افرادی که در وبینار ثبتنام کرده بودند، خواه حضور داشتند یا نه، یک نظرسنجی ارسال کنید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری