راهنمای سئو برای Edge SEO

راهنمای جامع استراتژی سئو برای رشد ترافیک سایت

آخرین موردی که به تنظیم ساختار کلی وبسایت مربوط می‌شود و به کارشناسان سئو کمک می‌کند تا موضوعات و محتواهای (صفحات) را منطقی و سلسه‌مراتبی دسته‌بندی کنند، استفاده از تگ‌ یا برچسب‌گذاری برای هر دسته است. برای نمونه، اگر موضوعاتی که در یک وبسایت باید به آن‌ها پرداخته شود ۸تا است، کارشناس سئو می‌تواند برای هر موضوع (دسته) تگ تعریف کند و در پایان هر بلاگ پست که به آن دسته مربوط می‌شود،‌ آن برچسب را قرار دهد. وقتی کاربر روی آن برچسب کلیک کند، وارد صفحه‌ای می‌شود که می‌تواند تمامی محتواهای مربوط به آن دسته را یک‌جا ببیند. سئوی فنی فرآیند حصول اطمینان از مطابقت وبسایت با الزامات تکنیکال موتورهای جستجوی مدرن با هدف بهبود رتبه‌بندی ارگانیک است. مؤلفه‌های اصلی سئوی فنی شامل خزیدن، نمایه‌سازی (ایندکس)، رندرینگ و معماری وبسایت می‌شود. گوگل ترندز اطلاعات مرتبط با جستجوها و علایق کاربران را در موتور جستجوی گوگل نشان می‌دهد و دارای کاربردهای متعددی مانند مقایسه کلمات کلیدی، پیش‌بینی رفتار جستجو و پیدا کردن علایق و موضوعات محبوب نیز هست.

مشتریان گوکل از او تقاضا یا سؤال‌هایی دارند و گوگل تنها ده گزینه برای پاسخ به مشتریان خود دارد؛ بنابراین گوگل سعی می‌کند بهترین پیشنهادهای ممکن را به ترتیب اهمیتشان برای مشتریان خود به نمایش بگذارد. آقای مت کاتس (Matt Cutts) مسئول قبلی webspam در گوگل در یکی از صحبت های خود گفته است که لینک های ارزشمند باید در ابتدای مقالات قرار داده شوند. هر چه یک بک لینک بالاتر و در چشم تر باشد،‌ از نظر گوگل اعتبار بیشتری دارد. انواع مختلف بک لینک ارزش های متفاوتی دارند و اینطور نیست که تمام آن ها به یک اندازه تاثیر گذار باشند. جدا از دسته بندی هایی مانند لینک داخلی و خارجی یا لینک عادی و لینک nofollow، فاکتورهای زیادی وجود دارند که بر اساس آن ها اعتبار منتقل شده از طریق دو بک لینک متفاوت خواهد بود.

ممکن است برخی از استراتژی های ساخت لینک برای شما راحت تر یا مؤثرتر از دیگران باشد. علیرغم تلاش های گوگل برای سخت تر کردن آن، جامعه سئو هیچ وقت از رقابت عقب نمی افتد. برای اینکه اصول محتوانویسی در وردپرس را یاد بگیرید، نیاز به ساخت الگوریتم دارید. به همین دلیل، این دوره ویدیویی پایه‌ای SEO را برای شما ایجاد کرده‌ام که اصول SEO را در مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه به شما آموزش می‌دهد. هر کدوم از این بخش‌ها اهمیت خودشون رو دارن، پس بیاین هر کدوم رو جداگانه بررسی کنیم. اگر دوست نداری از محصولات گوگل استفاده کنی، جایگزین‌های زیادی مثل Matomo و Statcounter هم وجود دارن.

در این شیوه تعامل کاربران و بازدیدکنندگان و همچنین ترافیکی که یک وبسایت در مدت سه ماه گذشته به دست آورده است مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد. دانستن رتبه الکسای وبسایت خود به شما می‌کند تا استراتژی مناسب‌تری برای بهبود آن به کار بگیرید. به این صورت که کاربران بهترین نتایج مرتبط با موضوعی که سرچ کرده‌اند را پیدا می‌کنند. اگر موتور جستجویی که آنها از آن استفاده می‌کنند قابل اعتماد باشد به وسیله الگوریتم‌های خود صفحاتی که بیشترین ارتباط موضوعی را با کلید واژه سرچ شده توسط کاربر دارد به او نشان می‌دهد. این مقاله به خوبی نشان می‌دهد که چگونه این افراد به راحتی می توانستند یک سایت را به کمک یک کلید واژه اختصاصی و ویژه که به طور معمول در پشت گرافیک سایت مخفی شده است، در اینترنت بارگذاری کنند. که در نهایت موجب می‌شد تا موتورهای جستجو این کلید واژه‌های اختصاصی را شمارش کرده و رتبه بهترین وبسایت را به آن‌ها بدهند.

هدف UX بهبود تجربه کاربران در استفاده از محصولات و خدمات  و بهبود رتبه سایت است. از آنجایی که کاربر به دنبال دریافت اطلاعات در مورد یک کلمه خاص است، بنابراین باید عنوان سئو شما دارای کلمه کلیدی مورد نظر او باشد. چنانچه این نکته رعایت شود، کاربر به سمت وب‌سایت شما جذب شده و منجر به ترافیک بالای سایت شما می‌شود.دانش اینکه کلمه کلیدی چیست در این زمینه می‌تواند شما را سریع‌تر به کلمه کلیدی مورد‌نظر برساند. سئو خارجی شامل فعالیت‌هایی مانند لینک‌سازی، اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی، مطبوعات و تبلیغات خارجی می‌شود. به عنوان مثال شما می‌توانید با تبلیغات در اینستاگرام و انتشار لینک صفحات مهم وبسایت خود در این شبکه اجتماعی‏، ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

کار سایت‌مپ هدایت خزنده‌ها درون صفحات یک وب‌سایت است تا همه‌ی صفحات Index شوند. سایت‌مپ لیستی از آدرس‌های (URLs) یک وب‌سایت است که ساختار سایت شما را و اینکه چطور صفحات مختلف (اصلی و زیرمجموعه‌ها) ساماندهی شده و دسته‌بندی‌ها انجام گرفته است، نشان می‌دهد. سئو یک علم تجربی است و نتایج به دست آمده از آزمایشات مختلف می‌تواند به شما در بهبود استراتژی‌های خود کمک کند. با آزمایش ایده‌های جدید و ارزیابی نتایج، می‌توانید روش‌های بهینه‌تر و مؤثرتری را شناسایی کنید. همواره رقبا و استراتژی‌های آن‌ها را تحلیل کنید تا بتوانید از تجربیات و موفقیت‌های آن‌ها الهام بگیرید.

وقتی کاربران به دنبال اطلاعات، محصولات یا خدماتی هستند، به طور معمول از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. سئو به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با قرار گرفتن در رتبه‌های بالاتر نتایج جستجو، بهتر دیده شوند و در نتیجه، ترافیک ارگانیک بیشتری به وب‌سایت خود جذب کنند. برای بهبود ایندکس شدن و نمایش بهتر سایت در نتایج جستجوی گوگل، اولین قدم ایجاد و تأیید سایت در گوگل سرچ کنسول است. با مراجعه به صفحه اصلی گوگل سرچ کنسول و انتخاب گزینه "دامنه" یا "پیشوند URL" می‌توانید سایت خود را به این پلتفرم اضافه کنید. پس از آن، با استفاده از روش‌های تأیید مالکیت مانند افزودن متاتگ، آپلود فایل HTML یا تغییرات DNS، مالکیت خود بر روی سایت را به گوگل اثبات کنید.

تگ عنوان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ظاهر سایتت توی نتایج جستجوئه و در عین حال یه فاکتور کوچیک توی رتبه‌بندی هم محسوب می‌شه! با اینکه گوگل گاهی تگ عنوان رو تغییر می‌ده، اما یه سری اصول کلی هست که می‌تونی رعایت کنی تا تگ عنوانت هم برای سئو خوب باشه و هم برای کلیک گرفتن. قبل از اینکه شروع کنی به بهینه‌سازی برای کلمات کلیدی جدید، بهتره اول ببینی برای چه کلمات و عباراتی از قبل رتبه داری. می‌تونی دامنت رو توی ابزار Keyword Explorer وارد کنی تا همه کلمات کلیدی با رتبه‌های بالات رو بر اساس حجم جستجو ببینی. برای اینکه یه نگاه سریع به نسخه موبایل سایتت از دید موتورهای جستجو داشته باشی، می‌تونی از ابزار Mobile-Friendly Test گوگل استفاده کنی. یه ابزار خوب برای بررسی سئو مثل Moz Pro’s Site Crawl می‌تونه مشکلاتی مثل صفحات خراب، لینک‌های شکسته، محتوای تکراری و سایر مسائل فنی سئو رو پیدا کنه.

ترافیک طبیعی یا Organic Traffic در واقع اصطلاحی است که برای تعداد بازدیدهایی که از یک وب سایت صورت می‌گیرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. چرا که ترافیک طبیعی از نتایج طبیعی صفحات نتایج جستجو به دست می‌آید نه از طریق تبلیغات پولی. همچنین کدهایی که درون صفحات وب سایت شما وجود دارند بیشتر به این معنا هستند که سرعت بارگذاری صفحه وب سایت شما کم می‌شود. هر چقدر که محتوای ایجاد شده خوب و مفید باشد ولی موتورهای جستجو نتوانند به خوبی آن را متناسب با کلمه کلیدی شناسایی کنند، این محتوا ارزشمند نخواهد بود. در واقع کلمه کلیدی باید در محتوایی که ایجاد می کنید، تگ ها H1 تا H6 ، متا تگ ها، اسکیما، آلت تصاویر و … مورد استفاده قرار بگیرد.

Social Signal نشان می‌دهد که بین کاربران شبکه‌های اجتماعی و مجازی، از وب سایت شما، محتوایی که در آن منتشر کرده‌اید و محصولات یا خدماتی که در وب سایت خود به کاربرانتان عرضه می‌کنید، صحبت‌هایی در میان است. این موضوع قطعاً می‌تواند به بهبود و ارتقاء رتبه سایت شما در صفحه نمایش موتورهای جستجو کمک بسیار زیادی کند. زیرا موتورهای جستجو Social Signal را به عنوان یک پیشنهاد قابل استناد و یک توصیه از سمت کاربران شناسایی می‌کنند. سئوی درون صفحه شامل بهینه سازی پست ها و صفحات جداگانه برای افزایش رتبه شما در SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) است. این فرآیند معمولاً شامل هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص و نوشتن محتوای جذاب بر اساس هدف جستجوی کاربر است.

داشتن کلمات کلیدی در عنوان (heading) و داخل اولین پاراگراف (در ابتدا 20 کلمه یا بیشتر) در یک صفحه بهترین مکان می باشد. در صورت استفاده از محتوای وب‌سایت بدون دادن لینک مستقیم، محتوای شما هم به صورت خودکار و هم به صورت دستی به فرم DMCA گزارش خواهد شد. رند دیگر برای ماز کار نمی‌کند، اما تحلیل‌های دقیق او درباره روندهای سئو همچنان ارزش توجه دارد و باید بخشی از لیست منابع سئو و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما باشد. اینکام اسکول یک کانال یوتیوب است که ریکی کسلر و تیمش آن را اداره می‌کنند. هدف آن‌ها آموزش سئو، همراه با بازاریابی اینترنتی، بلاگ‌نویسی و یوتیوب است. بسیاری از ویدیوهای محبوب Income School بر SEO تمرکز دارند و برخی از ویدیوها تا یک ساعت طول می‌کشند.

اگر نیاز به طراحی سایت حرفه ای در اصفهان دارید با آژانس دیجیتال مارکتینگ دیدشو همکاری کنید. دیدشو فعالیت خودش رو از سال 94 شروع کرده و سایت های بسیار خوبی برای شرکت های بزرگ طراحی نموده است. سپس، هنگام نوشتن محتوای خود، مطمئن شوید که با هدف جستجوی مربوطه مطابقت دارد. اگر کسب و کاری با مکان فیزیکی دارید که در آن به مشتریان خود به صورت حضوری خدمات ارائه می دهید، پس سئو محلی برای شما ضروری است. تمام این گزارش ها را می توانید در گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس بیابید، البته به شرطی که بدانید کجا جستجو کنید.

تحلیل رقبا به شما کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف استراتژی‌های سئو خود را شناسایی کنید و بهبودهای لازم را اعمال کنید. استراتژی‌های زیادی برای لینک‌سازی هست، ولی بیشترشون حول این می‌چرخن که به بقیه بگی محتوای باارزش و مفیدی داری. ممکنه به این معنی باشه که محتوای خودتو توی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بذاری، یه کمپین روابط عمومی راه بندازی، یا به بلاگرها و خبرنگاران خاصی پیام بدی و محتوای خودتو معرفی کنی. بهترین سئوکارا و بازاریاب‌های محتوا به‌طور فعال برای محتوای عالی‌شون لینک می‌سازن. برای اینکه گوگل ازت راضی باشه، می‌تونی این کارو به روشی امن و مورد تأیید انجام بدی که به بهتر شدن اینترنت هم کمک کنه.

در حقیقت عبارت سئو از عبارت Search Engine Optimization به دست آمده است که با نام­ هایی نظیر بهینه سازی موتور جستجو یا SEO نیز شناخته می‌شود. تمامی این عبارت‌ها یک معنی واحد دارند که برای تعریف آن می‌توان از توضیحات زیر استفاده کرد. این مسئله هم از نظر ترافیک ورودی (داشتن کاربر و خریدار جدید) و هم از نظر سئو یک نکته مثبت حساب می شود. گوگل از یک مدل به نام Reasonable Surfer Model استفاده می کند تا پیش بینی کند احتمال کلیک کردن کاربر روی یک لینک چقدر است. اگر محتوای سایت شما سطحی و به درد نخور است مطمئن باشید هزاران تکنیک سئو نیز به شما کمک نخواهد کرد. از آنجایی که محتوا بسیار مهم است ما در این بخش به برخی از تکنیک های مهم برای بهینه سازی محتوا اشاره خواهیم کرد.

این کنفرانس که دو بار در سال در شهر برایتون (انگلستان) برگزار می‌شود، شاید یکی از بزرگترین کنفرانس‌های سئو در جهان باشد و با بیش از چهار هزار شرکت‌کننده برگزار می‌شود. این گزینه برای کسانی خوب است که بخواهند برای یادگیری SEO‌ از ایران خارج شوند. در حالی که بنیانگذار آن دنبال مسیر جدیدی رفته، تیم موز همچنان هر هفته یک ویدیوی پانزده‌دقیقه‌ای تهیه می‌کند. این سری ویدیویی جدید از ذهن فنی و خلاق آلیدا سولیس، بسیار ارزشمند است! کانال آلیدا ترکیبی از بررسی‌های عمیق آموزشی در سئو فنی و مصاحبه‌هایی با متخصصان سئو است. بنیانگذار اکسپوزر نینجا تیم کامرون-کیچن، در این پادکست به عمق استراتژی‌های بازاریابی، روندهای صنعت و بهترین نکات بازاریابی دیجیتالی می‌پردازد.

برهمین‌اساس، بااینکه سئو تکنیکال بسیار مهم است، این را هم باید گفت که هر ۳ بخش سئو سایت مکمل یکدیگرند. هنگامی که سایت شما در صدر نتایج دیده می‌شود، مخاطبان با اطمینان بیشتری روی آن کلیک می‌کنند و در نتیجه، میزان اعتماد به برند شما افزایش می‌یابد. حضور در موقعیت‌های برتر، نه‌تنها باعث افزایش بازدیدکنندگان می‌شود، بلکه به رشد کسب‌وکار و تثبیت جایگاه شما در بازار رقابتی کمک می‌کند. درواقع پیوندهایی هستند که از یک صفحه از سایت شما به صفحه دیگری از همان سایت داده می‌شوند. با این کار، بازدیدکنندگان یک مقاله از مقالات دیگر شما نیز بازدید خواهند کرد. در این دوره آموزشی برای مبتدیان SEO، من فرض می‌کنم که شما هیچ اطلاعاتی در مورد بهینه‌سازی موتور جستجو ندارید.

به همین دلیل است که چند ماه طول می‌کشد تا سایت‌های تازه راه اندازی شده بتوانند رتبه مناسبی را در نتایج موتورهای جستجو به دست بیاورند. موتورهای جستجو بر روی هر کدام از این ملاک‌ها و فاکتورها با توجه به موضوعی که شما به دنبال آن هستید به صورت متفاوتی تاکید می‌کند. به عنوان مثال در زمان جستجوی اخبار و موضوعات روز، جدید بودن محتوا مهمترین و اساسی‌ترین ملاک و معیار در رتبه بندی صفحات محسوب می‌شود. این در حالی است که در زمان جستجوی معنی یک واژه در لغت نامه‌ها دیگر تاکیدی بر به روز و تازه بودن محتوا وجود ندارد. رتبه الکسای هر وب وبسایت با استفاده از یک شیوه خاص محاسبه و تعیین می‌شود.

همانطور که قبلا توضیح دادم تکنیک های «از هر دری سخنی» در سئو کارآمد نیستند بنابراین باید موضوع وب سایت خودتان و همچنین نیاز کاربران خود را بشناسید. من در بخش قبل توضیح دادم که چطور می توانیم کلیدواژه ها را پیدا کنیم اما کلیدواژه لزوما به معنی موضوع نیست. به طور مثال تمام کلیدواژه های «چطور وبلاگ درست کنیم» «چطور وبلاگ بسازیم» «چطور وبلاگ رایگان داشته باشیم» و غیره همگی یک موضوع هستند و آن هم نحوه ساخت وبلاگ خواهد بود. ساختن پست های متفاوت در مورد هر کدام از این موضوعات اصلا کار عاقلانه ای نیست چرا که در این حالت مطالب ما بسیار کوتاه و سطحی می شوند. نحوه عملکرد موتورهای جست و جو بدین شکل است که ابتدا یک وب سایت را crawl می کنند یعنی در آن «می خزند» و تمام اطلاعات آن (متن ها، لینک ها و غیره) را دریافت می کنند.

سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راه‌اندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. قدم اول این است که سعی کنید از زوایای مختلف به مفهوم مدنظرتان فکر کنید و ببینید این انتیتی، با چه مفاهیمی دیگری در ذهنتان همراه است. اما روش‌های فنی‌تر پیدا کردن موجودیت‌ها را می‌توانید در ادامه ببینید. همواره یک سری از قوانین و الگوریتم‌های گوگل هستند که متخصصان این امر آنها را جمع‌آوری کرده و بعد از آزمون و خطا، توانسته‌اند از گوگل تایید بگیرند. بنابراین بهتر است که شما نیز این قوانین را آموزش دیده و آنها را پیاده‌سازی کنید؛ سپس می‌توانید دانش خود را بروز نمایید.

تحقیق کلمات کلیدی یکی از مراحل حیاتی در فرآیند سئو است که به شما کمک می‌کند تا بفهمید کاربران اینترنت چه عباراتی را جستجو می‌کنند و چگونه می‌توانید محتوای خود را بر اساس این جستجوها بهینه‌سازی کنید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب به شما اجازه می‌دهد تا محتوای خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که هم با نیازهای کاربران تطابق داشته باشد و هم به افزایش رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل کمک کند. سئو شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها است که به بهینه‌سازی محتوا، ساختار سایت و سایر عناصر آن برای جلب نظر موتورهای جستجو می‌پردازد. این فرآیند شامل بهبود کلمات کلیدی، بهینه‌سازی عناوین و متا توضیحات، استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی، بهبود سرعت بارگذاری صفحات، و ایجاد تجربه کاربری بهتر می‌شود. هدف اصلی سئو این است که موتورهای جستجو به راحتی محتوا و ساختار سایت را تحلیل کنند و آن را به عنوان یک منبع ارزشمند به کاربران خود معرفی کنند. سئو (SEO) یا بهینه‌سازی موتور جستجو، فرآیندی است که به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل و دیگر موتورهای جستجو کمک می‌کند.

راهنمایی های مختلف دیگری نیز وجود دارند که سبب بهبود صفحه وب سایت شما در بسیاری از موتور های جستجو می شود. رتبه بندی یک وب سایت به شدت وابسته به این می باشد که چه مقدار کاربر پسند می باشد. شما می توانید راهنمایی که در ادامه بیان می شود را برای طراحی یک موبایل سایت قوی دنبال نمایید. این روزها، موتور های جستجو بسیار باهوش شدند و آنها قادر به درک کامل گرامر و اصطلاح می باشند. از این رو، زمانی رتبه یک صفحه بر دیگری غلبه می کند، محتوای موجود در آن صفحه هست که مهم می باشد. سایت های با محتوای تکراری، همزمان (syndicated)، یا محتوای آزاد (free content) توسط موتور های جستجو پرچم قرمز می گیرند.

این مفهموم اشاره به تعداد دفعات ظاهر شدن کلمات کلیدی در صفحه وب شما در مقایسه با تعداد کل کلمات موجود در همان صفحه می باشد. با حفظ تعداد کلی کلمات در حداقل میزان، شما می توانید وزن کلمه کلیدی مورد تاکیید را افزایش دهید. Yoast SEO یک افزونه معروف وردپرس است که به بهینه‌سازی محتوای سایت کمک می‌کند. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا متا تگ‌ها، توضیحات متا، کلمات کلیدی و بهینه‌سازی محتوای صفحات را مدیریت کنید. همچنین بهبود قابلیت خوانایی متن و بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو را پیشنهاد می‌دهد. SEMrush یکی از ابزارهای کامل و چندکاره در زمینه سئو سایت و بازاریابی دیجیتال است.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری