سئو فروشگاهی افزایش فروش با بهینهسازی محصولات!

راهکاری هایی برای افزایش فروش سایت مخصوصا فروشگاه های مارکت پلیس فصل وردپرس

یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسی‌های بیشتر از یک‌هاست ابری. آیا می‌دانید چرا سئو موبایل تا این حد مهم است؟ مطالعه مقاله “سئو موبایل چیست ” پاسخ این سوال را به شما خواهد داد. شاید شما هم بارها کلمه‌ی SEO سایت به گوشتان رسیده باشد، اما از دلایل اهمیت این موضوع، اطلاعی نداشته باشید. احتمالا بسیاری از مخاطبان این مقاله، افرادی هستند که هنوز اطلاعات کمی درباره سئو دارند، لذا نکات مربوط به سئو، از مبتدی شروع شده و به سمت نکات حرفه‌ای پیش می‌روند. کانورژن داستان تبدیل است؛ تبدیل کسب‌و‌کار شمابه یک برند شناخته‌شده و دوست‌داشتنی پس منتظرتان هستیم. معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشه تا نتایج اولیه سئو رو ببینید، اما برای رسیدن به نتایج پایدار و قابل توجه، باید حداقل ۱۲ ماه صبر کنید.

در واقع زمانی که شما سایت فروشگاهی را سئو کنید، مخاطب مدت زمان بیشتری را صرف مطالعه مطالب سایت شما می‌کند و این موضوع باعث بهبود رتبه شما در گوگل می‌شود. درواقع باید بدانید نیاز کاربران چیست و چه چیزهای را بیشتر در گوگل جستجو می‌کنند. اینگونه می‌توانید برای معرفی محصولات خود از همان کلمات کلیدی استفاده کنید. با این کار امتیاز سئو سایت شما بیشتر شده، گوگل بیشتر به آن توجه کرده و سایت شما را در دیدرس کاربران قرار می‌دهد. درواقع وقتی که شما برای کسب‌وکار خود یک سایت فروشگاهی داشته باشید، می‌توانید تمام محصولات خود را در آن قرار دهید. اینگونه کاربران می‌توانند براساس نیازهای خود، محصول موردنظرشان را انتخاب کنند.

یک سایت تنها از صفحات html تشکیل نشده، بلکه شامل انواع فایل‌های دیگر هم می‌شود. رایج‌ترین این فایل‌ها تصاویر، کدهای جاوااسکریپت (JS) و کدهای CSS هستند. وظیفه این سایت‌ها این است که سایت شما را به بهترین و زیباترین شکل به نمایش بگذارند. اما اگر به درستی مدیریت نشوند ممکن است منجر به کاهش سرعت لطمه به سئوی سایت شوند. وکلا و دفاتر حقوقی که به مشتریان محلی خدمات ارائه می‌دهند، می‌توانند از سئو محلی برای جذب افراد جستجوگر عبارات مثل وکیل امور خانواده در شیراز استفاده کنند. از مشتریان خود بخواهید نظرات خود را در Google و دیگر پلتفرم‌ها ثبت کنند.

بهینه سازی عنوان، توضیحات و تصاویر می تواند نقش مهمی در بهبود جایگاه صفحات داشته باشد. هرچه محتوای ارائه شده مرتبط تر و جذاب تر باشد، احتمال افزایش بازدید و در نهایت، فروش بیشتر خواهد بود. اسکیما (Schema)‌ که در فارسی با عبارت «طرح‌واره» ترجمه شده‌است، راهی بهینه برای نشانه‌گذاری صفحات و المان‌های مختلف آن‌ها است. با استفاده از اسکیما، می‌توانید ساختاربندی سایت فروشگاهی خود را مشخص کرده و آنالیز آن را برای موتورهای جست‌وجوگر راحت‌تر کنید؛ درست مانند کاری که لینک‌سازی داخلی می‌کرد. لازم به ذکر است که اسکیما به‌تنهایی از عوامل بیهنه‌سازی سئو سایت به‌شمار نمی‌رود ولی تاثیر زیادی روی آن دارد. سرعت سایت یکی از مهم‌ترین موارد در نگه داشتن مشتریان در صفحه و ترغیب آن‌ها به خرید است.

بهبود سئو وب‌سایت باعث می‌شود تا صفحات، رتبه بهتری در موتورهای جست‌وجوگر ازجمله گوگل به‌دست آورده و مشتریان بیشتری از محصولات بازدید کنند. اگر شما هم می‌خواهید سئوی سایت فروشگاهی خود را تقویت کرده و فروشی بی‌نظیر را تجربه کنید،‌ تا انتهای این مطلب با وب رمز همراه باشید. سئو سایت فروشگاهی (E-commerce SEO) به فرآیند بهینه‌سازی وب‌سایت‌های فروشگاهی به منظور افزایش دید در موتورهای جستجو و بهبود رتبه در نتایج جستجو اشاره دارد. در واقع، هدف اصلی سئو افزایش ترافیک ارگانیک و جذب مشتریان هدفمند به وب‌سایت شماست. با اجرای استراتژی‌های بهینه‌سازی، از جمله تحقیق کلمات، بهینه‌سازی صفحات محصول و سرعت بارگذاری، می‌توانید رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید و ترافیک هدفمند بیشتری جذب کنید. در دنیای دیجیتال، بازاریابی آنلاین کلید موفقیت یک تجارت سودساز و پررونق است.

برای اینکه بتوانید دسته بندی محصولات خود را با کلمات کلیدی انجام دهید، بهتر است به سایت دیجی کالا مراجعه کنید. شاید بگویید که دیجی کالا رقیب من است، اما تحلیل رقبا یکی دیگر از موارد سئو سایت فروشگاهی بود. زمانی که به سایت دیجی کالا مراجعه کردید با توجه به محصولات خود اقدام به جستجو کنید. سپس ببینید برای مثال پیراهن مردانه پشمی را با چه کلمات کلیدی دیگری در فروشگاه خود استفاده کرده است. همچنین این موضوع را نیز بررسی کنید که هر محصول را در چه دسته ای و با چه عنوانی قرار داده است.

Schema Markup به موتورهای جستجو کمک می کند که محتوای شما را بهتر درک کنند. این به شما کمک می کند که نتایج غنی تر و قابل توجه تری در نتایج جستجو به دست آورید. بلاگ یا بخش مقالات، راه دیگری برای جذب ورودی به سایت فروشگاهی شما است. مثلا وقتی سایتی مانتو شلوار اداری میفروشد، می‌تواند با تولید محتواهایی مثل "طریقه صحیح شستشوی مانتو شلوار اداری"، کاربران جدیدی را به سایت خود جذب کند. متخصصان پرش مارکتینگ اینجاند تا در بهینه سازی وبسایت فروشگاهی شما به شما کنند.

از کلمات کلیدی محلی در عنوان‌ها، توضیحات متا و محتوای صفحات استفاده کنید. صفحات اختصاصی برای خدمات یا محصولات محلی ایجاد کنید و لینک‌های داخلی را بهبود دهید. اطلاعات مهم شامل نام کسب‌وکار، آدرس، شماره تماس، ساعات کاری و تصاویر است. این بخش به فاصله فیزیکی بین کسب‌وکار شما و موقعیت کاربر توجه دارد. اگرچه مکان کسب‌وکار شما چیزی نیست که به‌راحتی تغییر کند، اما می‌توانید صفحات محلی اختصاصی برای مناطق مختلف طراحی کنید و از کلمات کلیدی مکان‌محور استفاده کنید تا شانس دیده شدن را افزایش دهید. اگر فروشگاه شما در یک مکان فیزیکی قرار دارد سئو محلی به شما کمک می کند که در نتایج جستجو برای کاربران محلی در آن منطقه نشان داده شوید.

استفاده از سئو محلی باعث می‌شود مشتریان به راحتی این خدمات را پیدا کنند. از داده‌های ساختاریافته مخصوص کسب‌وکارهای محلی استفاده کنید (مانند Local Business Schema). این داده‌ها به گوگل کمک می‌کنند اطلاعات شما را بهتر تفسیر کرده و نمایش دهد. پلتفرمی جامع برای نظارت و بهبود رتبه‌بندی جستجوهای محلی، ایده‌آل برای کسب‌وکارهای کوچک و آژانس‌های بازاریابی. اگر محصولات شما خاص و منحصربه‌فرد هستند، استفاده از سئو ممکن است بهتر باشد، زیرا می‌توانید بر روی کلمات کلیدی نیچ و خاص تمرکز کنید تا مشتریان دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهند پیدا کنند. برای راهنمایی بیشتر بازدیدکنندگان، محتوای تخصصی پیرامون محصولات فروشگاه خود تولید کنید.

این فرآیند شامل ایجاد پیوندهایی از سایت‌های دیگر به وب‌سایت شماست که به افزایش اعتبار و دیده‌شدن محتوای شما کمک می‌کند. در مرحله بعد، باید به کارفرمای پروژه مراجعه کرده و با انجام یک پرس و جوی دقیق و حساس مانند پرسش‌های نامحسوس، لیست محصولات پرسود و با کمترین دردسر را شناسایی کنید. به عبارت دیگر، در مراحل اولیه سئو سایت‌های فروشگاهی، باید به بهینه سازی صفحات محصولی بپردازید که با افزایش فروش این محصولات، سود بیشتری برای کسب و کار به ارمغان می‌آورند. شناسایی این دسته از محصولات تنها با انجام تحقیقات گسترده در بازار و برگزاری جلسات دقیق با مشتری ممکن است. مطمئن بشید که هر محصول در دسته‌بندی مناسب خودش قرار گرفته و لینک‌های داخلی به درستی بین صفحات مرتبط برقرار شده.

سپس، با تحقیق عمیق کلمات کلیدی، استراتژی‌های بهینه‌سازی مناسبی را تدوین می‌کند. مرحله بعدی شامل بهینه‌سازی فنی سایت، از جمله سرعت بارگذاری و ساختار URL، و تولید محتوای ارزشمند و مرتبط است. – با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از کاربران از طریق موبایل خریدهای خود را انجام می‌دهند، طراحی ریسپانسیو و بهینه‌سازی سایت برای دستگاه‌های موبایل بسیار مهم است. سرو نقره ای خدمات دیجیتال مارکتینگ برای سئو سایت های فروشگاهی به صورت آنلاین و آفلاین که در دسته خدمات بازاریابی و فروش است ارائه می دهد. این تخصص توسط شرکت خدمات بازاریابی و فروش سرو نقره ای ارائه می شود. یعنی شما با تماس با شرکت سرو نقره ای برای مشاوره سئو سایت فروشگاهی خود می توانید استراتژی کسب و کارتان را نیز به صورت اصولی دریافت کنید.

امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود. داده‌های ساختار یافته موقعیت‌های زیادی را برای متخصصان سئو و خصوصا سئو فروشگاهی ایجاد می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما از آن استفاده کنید تا در میان رقبا متمایز شوید. در پیاده سازی داده‌های ساختار یافته می‌توانید از کمک ابزارهایی مانند Rich Result Test گوگل بهره بگیرید. اگر بودجه خزش سایتتان تمام شده باشد، موتورهای جستجو عملیات خزش و سرزدن به سایتتان را متوقف می‌کنند تا بعدا در فرصت دیگری بازگردند. اگر بودجه سایتتان روی صفحاتی خرج شود که اهمیت چندانی برایتان ندارد، استراتژی سئو شما با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

بنابراین بهترین کار این است که در صفحات ایجاد شده برای هرکدام از این زیرمجموعه‌ها محتوای متنی مناسب و متفاوت از بقیه به کار ببرید. موتورهای جستجو بیش از هر زمان دیگری به فاکتور تجربه کاربری اهمیت می‌دهند. دیدن چنین پیامی ممکن است کاربران و مشتریان سایت فروشگاهی شما را نگران کند. بنابراین بهتر است به این دلیل هم که شده از پروتکل HTTPS استفاده کنید. این شامل آدرس دقیق، شماره تماس، ایمیل، لینک وب‌سایت، ساعت‌های کاری و عکس‌های واقعی از محل کسب‌وکار شما می‌شود. کسب‌وکارهایی مانند لوله‌کش‌ها، برق‌کارها، تعمیرکاران لوازم خانگی و شرکت‌های خدمات نظافت اغلب مشتریان محلی دارند.

اما نکته مهمی که در مورد سئو سایت فروشگاهی وجود دارد این است که شما با سئو کردن تصاویرِ هر صفحه از وب سایت، صرفا به سئو شدن خود آن صفحه کمک نمی‌کنید. بلکه با سئو کردن عکس‌ها، کمک خواهید کرد این تصاویر در نتایج جستجو و به ویژه در بخش تصاویر گوگل نمایش داده شده و از این روش هم به سمت سایت خود ترافیک جذب می‌کنید. تفاوت سئو سایت فروشگاهی با سایر وبسایت‌ها عمدتا در این است که در سایت‌های فروشگاهی هدف شما بهینه سازی سایت با تعداد زیادی محصول است که بسیاری از این محصولات ویژگی‌های مشابهی دارند. سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو، فرآیندی است که باعث می‌شود وب‌سایت شما بهتر و بیشتر در صفحه نتایج جستجوی گوگل دیده شود. وقتی کسی چیزی را در اینترنت جستجو می‌کند، موتورهای جستجو مانند؛ گوگل، سایت‌هایی را نشان می‌دهند که بیشترین ارتباط را با آنچه جستجو شده دارند.

از بهینه سازی تصاویر گرفته تا تدوین توضیحات دقیق تر برای محصولات، سئوی درون صفحه (On-page SEO) نقش مهمی در افزایش دیده شدن لیست محصولات و بهبود جایگاه آن ها در نتایج جستجو ایفا می کند. در این مطلب، سعی کردیم تا مهم‌ترین تکنیک‌ها برای سئو سایت‌ فروشگاهی را‌ مورد بررسی قرار دهیم. تمامی راه‌هایی که معرفی شدند،‌ به‌نوبه خود‌ مفید هستند؛ اما باید این موضوع را در نظر داشت که برای سئوکردن یک سایت فروشگاهی، باید تمامی این تکنیک‌ها در کنار یکدیگر استفاده شوند. سئو حوزه‌ای گسترده است و نمی‌توان فقط ازطریق یک راه مشخص به نتایج مطلوبی دست پیدا کرد. حتی‌ کوچک‌ترین بخش‌های یک وب‌سایت نیز روی سئو آن تاثیرگذار هستند و به‌همین‌خاطر، سئو کردن سایت باید همواره طبق یک استراتژی مشخص پیش‌ برود.

از بزرگرین چالش هایی که در زمان سئو سایت فروشگاهی با آن مواجه می شویم، وجود صفحات شبیه به هم یا کنیبال است. (کنیبال چیست؟) در نتیجه اولین گام در سئو سایت فروشگاهی بر خلاف سایر وب سایت ها، بهینه کردن صفحات شبیه به هم برای سهولت ایندکس شدن آنها است. بهبود تجربه کاربری و استفاده از ابزارهای تحلیل به شما کمک می‌کند تا نتایج ملموس و پایدار به دست آورید. با توجه به رقابت فزاینده در فضای دیجیتال، بهره‌گیری از خدمات سئو حرفه‌ای و پیگیری مداوم تغییرات الگوریتم‌های جستجو، برای حفظ و ارتقای موقعیت سایت شما ضروری است. با بهبود مستمر، می‌توانید به جذب مشتریان جدید و افزایش فروش فروشگاه آنلاین خود دست یابید.

انتخاب کلمات کلیدی طولانی (Long-tail Keywords) می‌تواند شما را به مشتریانی که به دنبال محصولات خاص هستند، نزدیک‌تر کند. سئو تکنیکال از مهمترین بخش‌های سئو سایت فروشگاهی بوده که به روند کرال ربات‌های گوگل کمک بسزایی می‌کند. پس ساختار و طراحی سایت فروشگاهی باید به گونه‌ای باشد که کاربر با پایین‌ترین میزان کلیک، به مرتبط‌ترین محتوا دسترسی پیدا کند. اگر می‌خواهید تلاش‌هایتان در این زمینه به ثمر بنشیند، باید همیشه مراقب سئوی سایت فروشگاهی خود باشید، و آمارهای وبسایت خود در گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس را بررسی و تحلیل کنید. محصولات ناموجود در سایت‌های فروشگاهی تاثیر شدیدی روی عملکرد سئوی سایت فروشگاهی دارند.

حال می توانید درک کنید رتبه های اول گوگل چقدر می توانند با ارزش باشند! در این رقابت نفس گیر شما چقدر برای بهبود رتبه سایتتان تلاش کرده اید؟! شکی نیست seo سایت فروشگاهی (یا سئو سایت شرکتی یا هر نوع سایت دیگری! فرقی ندارد!) یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به رتبه بهتر، جذب ترافیک و افزایش فروش یک سایت است. سئو خارجی که با عنوان سئو آف پیج هم شناخته شده است، به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای ارتقای رتبه سایت در نتایج جستجو صورت می‌گیرد. در واقع افزون بر فعالیت‌هایی که در سئو داخلی روی سایت انجام می‌شود، برخی فعالیت‌ها هم باید در خارج از سایت انجام شوند که به عنوان سئو خارجی شناخته می‌شوند.

رابط کاربری و تجربه کاربری دو عنصر بسیار مهم در سئو سایت هستند که به طور مستقیم بر روی زمان باقی ماندن کاربر در یک صفحه و انجام اقدامات مختلف از سمت او تاثیر دارند. برای آشنایی بیشتر با این دو مقوله مقاله اشتباهات رایج در طراحی UI و UX را مطالعه کنید. کامنت مارکتینگ بخش بسیار مهمی در رسیدن به درآمد بیشتر از طریق سئو است. شما باید از مشتریان خود بخواهید که پس از خرید محصول یا استفاده از خدمات شما، نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. زیرا در فروشگاه‌های اینترنتی این نظرت و کامنت‌های دیگران هستند که در جلب اعتماد مشتریان جدید تاثیرگذارند و می‌توانند آن‌ها را ترغیب به خرید کنند. اولین کاری که باید برای رسیدن به درآمد بیشتر از طریق سایت انجام دهید، این است که تلاش‌هایتان را برای معروف شدن در یک منطقه کوچک صرف کنید.

از طرفی زمانی که نام فروشگاه شما دائما در دید کاربر باشد، برند شما شناخته شده و همین مسئله در افزایش برندینگ سایت و سئو خارجی تاثیر مثبت خواهد گذاشت. اما این را هم باید در نظر بگیرید که نباید یک آدرس چندین کلمه کلیدی را در بربگیرد. برخی تا 7 کلمه را نیز مجاز می دانند، اما بهترین راه، استفاده کمتر همه کلمات کلیدی در یک صفحه است. سعی کنید به جای استفاده از چندین کلمه کلیدی در یک صفحه، از پر جستجو ترین آنها چندین بار استفاده کنید. – تحقیق کنید و کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و خدمات خود را شناسایی کنید. از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner یا Ahrefs برای این کار استفاده کنید.

اگر این محصولات بک لینک دارند بهتر است آنها را تا زمانی که سرچ میشوند، حفظ کنید یا اینکه آنها را به صفحات مناسب ریدایرکت کنید. این به این معنی است که اگر با داشتن تنها یک سرور امکان کاهش سرعت یا حتی کرَش کردن سایت در زمان اوج ترافیک وجود داشت، با استفاده از یک CDN، حتی حجم‌های بالای ترافیک تهدیدی برای سایتتان نخواهند بود. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژه‌های بزرگ. با ابرسرورها می‌توانید سرور با سیستم‌عامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راه‌اندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است.

گوگل مپ به یکی از ساده‌ترین و قدرتمندترین ابزارهای سئو محلی محسوب می‌شود. گروه پلاس در این مقاله سعی داشت تا شما را با سئو سایت فروشگاهی، افزایش فروش با 5 مرحلهٔ مهم آشنا کند. سئو سایت فروشگاهی (E-commerce SEO)  فرایند بهینه سازی فروشگاه اینترنتی جهت بهبود رتبه در نتایج گوگل و افزایش بازدید از سایت است که  نهایتا  موجب افزایش فروش و درآمد جهت کسب‌وکار می‌شود. سئو سایت فروشگاهی با توجه به دسته بندی ها، تگ محصولات و همینطور نیازمندی کاربران بسیار متفاوت از سئو دیگر انواع سایتها است. تحقیق کلمات کلیدی (keyword research) اولین و مهمترین مرحله سئو است.

عنوان صفحات سایت فروشگاهی شما و توضیحات متا هر صفحه می تواند تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری داشته باشد. شما باید در عنوان و توضیحات متای هر صفحه کلمات کلیدی مرتبط با همان صفحه را استفاده کنید. البته استفاده از کلمات کلیدی دم دراز یا طولانی، برای عنوان گزینه بهتری خواهند بود. ما با تحلیل دقیق، بهینه‌سازی فنی و تولید محتوای باکیفیت، رتبه سایت شما را بهبود می‌بخشیم و ترافیک هدفمند بیشتری جذب می‌کنیم. نتیجه سئو سایت فروشگاهی، افزایش فروش و رشد پایدار در دنیای رقابتی آنلاین.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/